Takk for at du stikker innom av og til, din lille luring! Du er bra nok akkurat som du er. Det er alltid noe gøy/morsomt/fint som skjer hver dag i livet mitt. Ditt også. Jeg lover.

onsdag 3. november 2010

Kjære dagbok

I dag overhørte jeg denne samtalen mellom far og sønn på 3-4 år:

Far: Er det rart at Julie skal slutte i barnehagen i dag?
Sønn: Ja, for Julie og jeg er kjærester.
Far: Men du kan jo finne deg en ny kjæreste, det er mange jenter i barnehagen.
Sønn: Da vil jeg at Jarl skal være kjæresten min.
Far (som nå ser at alle rundt han på trikken hører på denne samtalen): Men Jarl er gutt. Du må jo finne deg en jentekjæreste!
Sønn (med gråtkvalt stemme): Men jeg VIL at Jarl skal være kjæresten min!
Far (ler nervøst til oss de rundt ham, og leter febrilsk etter noe politisk korrekt å si til sønnen siden alle hører på han): Ok. Du kan være kjæreste med den du vil!
Sønn: Da velger jeg Tuva!
Far (kysser sønnen i panna): Bra valg!

Ida

3 kommentarer: